lördag 11 juli 2009

Stigtomta

Det stället (framför allt hus) jag nog älskar mest här i världen heter Stigtomta.
Där bor min faster med man, Bibbi och Johnny.
Hade nästan glömt bort hur mycket jag älskar dom.
Och huset.
Det är ett sånt där hus som alltid har sett ut som det gör, och alltid ska se ut så.
Inte som ett vanligt gamlinghus (dom är trots allt 70+are) (Jag brukar inte gilla gamlinghus) utan helt underbart, och omöjligt att beskriva.

Var där ikväll med min mamma och pappa därav inlägget.
Men saken är att varje gång åker man därifrån med enbart lyckokänslor, hur mycket problem man än har haft innan.
BoJ är så sjukt underbara och har varit som farmorochfarfar för mig när jag växt upp, eller föresten har dom betytt mer än farmorochfarfar (Som jag aldrig haft några) dom har varit BibbiochJohnny.
Och det går inte att beskriva hur mycket dom betyder för mig.

Sen att dom är störtsköna gör ju bara saken bättre.
Johnny är ju trots allt den personen som bland annat spetsar vinglöggen till mig och säger att det är saftglögg till mamma (samtidigt som en väldigt diskret blinkning till mig).
Idag satt vi och diskuterade min framtida bil, vi kom fram till att jag skulle ha en liten och jag sa att jag hade kravet på ett baksäte (tänkt till vänner då). Johnnys kommentar var "Ja men klart du behöver ett baksäte, till nån kille och dig där vet du, ett baksäte är ju skitbra!" Med ett flin och ansiktsutryck bara Johnny kan ha.
Söt 70+are det där<3

Som sagt det går inte att beskriva en sån känsla men var tvungen att skriva av mig lite efter kvällen med så mycket bra känslor och minnen som bara bubblar upp.

Marsipanrosor

Hade, pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar