torsdag 23 juli 2009

En tanke bara..

När vi åkte hem i måndags åkte vi förbi ett ställe (i närheten av Karlskoga om jag inte misstar mig. det kanske är en förklaring: Närkingar) som hette "Våtsjöarna" vilket fick mig att tänka.
Är inte alla sjöar våta?
Man kan inte ens säga mer eller mindre våta.
Dom är våta helt enkelt.
Inte så konstigt, sjöar består ju av vatten.
Så, är det inte jävligt idiotiskt att döpa några sjöar till just våtsjöarna?
Eller är det jävligt smart?, Jag menar dom är ju faktist våta..
Jag går nog för att det är idiotiskt.
Som att dom skulle vara våtare än andra "vanliga" sjöar.
Näää va?

Så för en gång skull slutar inte ett sånt här inlägg med svammel.
Jag slår fast att det är ett idiotiskt namn som borde bytas ut. *Punkt*

Hade, pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar