torsdag 9 juli 2009

ÄoD

Jag är upprörd
Varför, VARFÖR ska man förstöra en film som skulle kunna hamna i tio toppen?
Jag förstår inte.

Filmatiseringen av DaVinci koden var skitbra.
Inte mycket av-vek (?) från boken och det blev bra resultat.
Man kan vänta sig något lika bra av "uppföljaren" Änglar och Demoner.
Boken är skitbra (som jag förövrit läste ut idag, var då tvungen att se filmen med därav det här inlägget) och jag var förväntansfull till filmen.

Största floppen

Jag satt bara och störde mig på allt som var fel.
Inte ens små men viktiga saker som är lätta att fixa har dom kunnat få rätt.
Jag vet att man inte kan filmatisera en hel bok utan måste korta ner och göra saker smidigt och så. Men vafan personerna stämmer ju inte ens. Och allt går så fort och är så otroligt orealistiskt att det bara blir fult och dåligt. Dessutom förstår man inte ett skit. Jag är glad att jag läst boken innan annars hade jag inte fattat mycket för förklaringar finns det inte gott om.
Det läggs heller inte vikt på dom viktiga punkterna så man förstår inte vad som händer
Inga shorts, helt fel arkiv, sällskap i arkviet, vad fan är det för mordförsök?...

Mycket besviken, ödsla inte tid med att se filmen, läs boken istället. Den ligger fortfarande i klass med DaVinci koden.

GAH
Hade, P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar