söndag 5 juli 2009

Bloggerska?

Jag fördrev tid nyligen med en sån där vanlig tjejblaska (pinsamt att jag använder ordet blaska, det känns ungefär 20 blaskiga år för mycket) som man köper och läser fast att man vet att det inte står något nytt eller intressant i dom. Nödvändigt spenderade pengar? Svar nej. Men det var mamma som betalade så nog om det.
Det jag reagerade på var intervjuade av såkallade svenska kändisar där det i dom små faktarutorna ska stå vad deras jobb eller anledning till att dom är kända ska stå. Där stod det "bloggerska". Seriöst? Inte nog för att det är ett otroligt fult ord men vafan jag tycker att det är sjukt att man seriöst gör det hela sina dagar, att galet mycket folk läser dom vilket gör att de tjänar pengar på det. För det var ju inte bara en som var bloggerska. Halva jävla tidningen bestod av bloggerskor till höger och vänster.
Jag har aldrig riktigt förståt det där med att läsa "kändisars" bloggar. Jag kollar mina vänners för att på enkelt sätt hålla mig uppdaterad (diskutionen om att alltid hålla sig uppdaterad tar vi nån annan gång, den skulle göra det här inlägget way too long och dessutom skulle vi glida från ämnet). Men jag förstår inte hela grejen. Skriver dom verkligen så jävla bra att dom blir "idoler"? Är jag otroligt trög som inte fattar grejen?
Och framför all är det bara jag som tycker att det är otroligt ironiskt att jag skriver om det här i min blogg? Men som sagt jag skriver av mig. Eftersom jag vet att chansen att jag skulle bli känd på det här är ungefär lika stor som om en pingvin skulle flyga till Sverige för solsemester och bränna sig röd.

Tankarna virvlar och jag kommer bara börja svamla utan att få fram ett enda vettigt svar omjag inte slutar här så därför säger jag

Hade, Pyss
Och glöm inte att kolla min bilddagbok, "Svartgummianka"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar