lördag 22 augusti 2009

Vindguden

Som en fortsättning på motvind-inlägget kommer nu en tanke.
När jag cyklade till rese idag hade jag naturligtvist motvind, och mycket dessutom.
MEN när jag svängde över gumpekullabron vilket betyder att jag ändrade riktning med typ 90 grader hade jag fortfarande motvind. Och lika mycket dessutom.
Jag tänkte att ok, den kanske ändrade rikting bara sådär helt plötsligt för att den hade lust.
MEN när jag ändrade riktning igen tillbaka till den första hade jag fortfarande motvind.
Hur är det ens möjligt?
Jag tror att jag är nån slags vindkärna som alla vindar vill till.. vilket då skulle betyda att jag alltid har motvind.
Ingen uppmuntrande tanke men det är nog det mest ickehopplösa jag kan tänka.
Jag menar.. jag är ju typ vindguden då :O

Hade, pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar