söndag 2 augusti 2009

Hem

Det där med vart som är hemma är knepigt.
När jag är ute i skogen hos mamma och pappa så är det hemma, visst. Men jag tänker ändå att jag ska hem till Linköping. Det är trots allt där jag bor mesta tiden av året. Men när jag är i Linkan och ska hem på helgen så ska jag ju som sagt "hem".

Det är knöligt det där eftersom inga av mina vänner vet vart jag är om jag säger hemma. Följdfrågan "Vart?" kommer alltid. Så det blir hemma i Skogen eller Linköping. Inte bara hemma.

Ok, det är kanske ingen nyhet för alla skilsmässobarn, vilket är en del, men jag tror ändå att det är skillnad på hemma hos mamma-hemma hos pappa och hemma hos mig, bara mig- och hemma hos mina föräldrar där jag är uppvuxen.

Så småningom när jag flyttar hemifrån "på riktigt" kommer det väl bli naturligt. Men nu är jag bara i nån mellantingfas eftersom jag åker hem så pass mycket och det är fortfarande mamma och pappa som tar hand om allt.

Som sagt, det är knepigt, tål att tänkas på.
Sen klagar jag ju inte på att jag inte behöver bo hemma, gud vad skönt det ska bli att flytta tillbaka hem till Linkan.

Hade, pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar