söndag 30 augusti 2009

En hund och en buss

Jag tror inte inte att jag skrivit om det men i onsdags kom Elvis till lägenheten för att stanna där resten av veckan. Skitmysigt och allt gick bra och det blev snabbt fredag.
Åka buss hem - fredag.
Bussen från lägenheten till stan gick skitbra och Elvis som aldrig åkt buss förut uppförde sig exemplariskt. Jag kom till stan 10 minuter innan 520 skulle gå med bra humör. Bara jag skulle hitta en plats att sitta skulle allt gå bra.
Ja.
Jag kom på bussen, slapp betala för Elvis och skulle hitta nånstans att sitta. Mina val blev ju begränsade till halva bussen pga allergiker-fritt-från-pälsdjur i främre delen. Och bakre halvan var full.
Eller inte full, men det satt nån på varje säte. Mina planer om att kankse få ett tvåsäte till mig och Elvis förstördes rätt snabbt.
Kan ju dessutom säga att jag hade en stor jävla väska som fastnade i varje säte eftersom den är för stor och en hund som drar mig framåt.
En stor suck och jag såg i ögonvrån att den som satt bredvid flyttade på sina saker så jag kunde sitta där. Jag tänkte att han kan inte ha allt för mycket mot hunden om han gjorde så och tog tacksamt sätet.
Sen en bussfärd med fullproppad buss i 40 minuter.
Mina uppgifter blev att se till så inte Elvis flåsade på nån stackars sate eller gjorde nåt annat dumt.
Jag menar, jag skulle kunna bli irriterad på om nån med hund satte sig bredvid mig på bussen om jag var på inte mitt bästa humör. Och då har jag ändå fyra hundar.
Så jag kände mig rätt jobbig.
Men jag var ju tvungen att få hem honom så.
Ett stort tack till killen bredvid som inte brydde sig.
Efter mycket om och men kom jag iaf hem. Men det var ju en upplevelse man kan ha i bakhuvudet.
Kanske väntar lite med Elvis tills jag får körkort och slipper åka buss.

Hade, pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar