torsdag 20 augusti 2009

Gamla tider

Många gånger tänker jag att jag vill ha tillbaka gamla tider.
Vänskap som var som bäst som inte är i närheten av vad det en gång varit.
Det är sorligt men vad man än gör kan man inte få tillbaka det. Man kan försöka igen men det blir aldrig samma. Inte om det varit så bra.
Jag är en sån person som håller kvar i det där tunna lilla snöret av vänskapen man har kvar så länge som möjligt. Så länge att jag tillslut inser att jag står ensam kvar och känner mig patetisk. Man ska kämpa, ja. Men det blir aldrig som förr.
Jag tror att det bästa man kan göra är att acceptera och vara glad över minnena man har. Visst, man blir bitter men göra vad man kan iaf. Acceptera att det är så här det är nu och vara glad över det lilla man har kvar. Även om det bara är en msnkontakt man aldrig snackar med.
Jag försöker i det längsta men tillslut orkar inte ens sånna som jag längre. Det är då man får gå vidare i livet, fokusera på det man har och vara glad över att man haft en bra tid. Livet består av perioder med vilka man umgås med och hur ens liv ser ut.
Jag har haft mina hittils,
Innan skolan,
6års,
1an till 5an,
6an till 9an,
9an,
Gymnasiet.
Och det kommer bli många mer.
För det är i och med periodbytena vi utvecklas och sakta förändrar oss. Vi är fortfarande samma mänskor men våra liv och värderingar ser olika ut.

Jag vet inte hur andra tycker men ett faktum är att hur mycket man än saknar gamla tider går dom inte att få tillbaka. Det bästa man kan göra är att gå vidare, acceptera periodbytet och göra den nya perioden till något att sakna i nästa period. Det är så vi gör våra liv till något värt att minnas när vi är gamla.
För det är personerna som gör minnena.
Och allt varar inte livet ut.
Men får vi en bra period mår vi bra för stunden och det är det som räknas.
En tanke bara.
En tanke jag själv måste bli bättre på.

Hade, pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar