torsdag 20 augusti 2009

Diverse fortskaffningsmedel-historier

Cykelpumpningen igår kunde gått bättre.
Jag tror att jag släppte ut ungefär lika mycket luft som jag fick i, vilket ioförsig inte var mycket, innan jag gav upp.
Så imorse blev det buss.
Panik när jag inte hittade plånboken nånstans. Kom fram till slutsatsen att antingen var den stulen eller kvarglömd i skåpet. Hoppades på det sista vilket också visade sig vara rätt. Som tur var.
Var tvungen att försöka åka gratis på bussen. Hade förberet värsta utläggningen. Jag kom till
"Ehhh jaag.." innan busschauffören vinkade bak mig. Sötis.

En annan busshistoria från dagen, då hemfärden, var den lilla minikillen (högstadieunge) som stötte på mig :O
Det går utför det här, men jag var ändå snäll tillbaka.
Dock fick hans kompis en enorm idiotförklarande du-är-en-skitunge-blick av mig när han försökte tjuvläsa mina meddelanden.
Vart är världen på väg?

Förövrigt hade vi första fotolektionen idag. Vi skulle upp på stan och fota sånt som skulle ge känslan om att sommaren snart är slut. Det fattade jag ioförsig först när vi kom tillbaka men jag hade material som funkade ändå. Woffe, våran fotolärare är nog den flummaste personen jag vet så det är inte så ofta man vet riktigt vad man ska göra.
När vi ändå var uppe på stan orkade vi inte gå runt så mycket utan hamnade istället på Espresso house´s uteservering med diverse kaffedrycker och en ischai för mig. Underbart, det var fruktansvärt länge sen. Våra lektioner är bra, jodå haha.
Kan tyvär inte bjuda på några bilder eftersom dom ligger på skoldatorn och jag inte kommer in på hemkatalogen hemifrån. Jävla skitsystem.

Hade, pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar