lördag 15 augusti 2009

Körkungen

Social och otroligt duktig dag idag!
Klippte gräs, sista gången för sommaren för min del! :D:D

Sen åkte jag med morochfar till hjortkvarn och åt glass. Mycket gott må jag säga.
Dock lite jobbigt när man skulle äta pizza 1½ timme senare.. Men jag överlevde.

Skitungarna kom hit för dom skulle sova i husvagnen med mamma inatt, vilket äventyr!
Syrran och dom skulle iaf äta kräftor som ungarna fick med sig några för att dom med skulle få smaka. Hela 2 st!!
Jag fick hela 1½klo och en kräftstjärt (som jag snodde från Emil när han inte såg, tror inte han vill ha den). Men delikateser ska ju ätas i små mängder så.

Senare ikväll tog jag och pappa oss ut för en övningskörningsrunda.
Kom på när vi kom hem att det nog inte vart hela lagligt med tanke på att både han och jag hade alkohol i kroppen (en 2,25a för mig but still, han hade mer och vad jag vet ska han med vara cleen. taha) och jag hade glömt mitt id hemma. Men polisen har ju annat för sig en sån här lördagkväll så ingen skymt av farbror polis för vår del, Phuu.
Dock kanske inte bästa föredömmet (rätt ord?) med tanke på att jag ska lära mig och gärna lära mig lagligt men äschh.
Det var första mörkerköringen för min del, mycket fövirrande när helljus/eh vanligt ljus(?) och blinkersen är i samma spak. Dessutom regnade det och jag fick känna på lite vattenplaning, men allt reds ju naturligtvist ut av mig, Körkungen. (och då körkungen med chhh-ljud inte körkungen som att sjunga i en kör, hoppas ni fattade det) Dock körde jag nog över säkert 5 grodor och var väldigt nära att köra ihjäl 4 idiotiska tjäderhönor, enda anledningen att jag stannade var för att jag trodde det var harar.. som jag förövrigt också stötte på en på vägen.

Mycket text men så blir det ibland, jag tänkte bjuda på en bild i slutet om jag känner mig snäll..
Imorn blir det fiske för hela slanten med Olivia :) Jag fiskar, hon tar hand om fisken för den rör jag inte.

Hade, pyss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar