söndag 21 juni 2009

Päron

En bild från skolavslutning för 2 år sen men vad gör det

Hemkommen från Eksjö idag.
Skriver om helgen i ett annat inlägg. Nu är det nämligen dags att skriva av mig om den underbara relationen jag har med mina föräldrar. Som sagt jag har varit borta hela helgen. Kom hem och det första dom sa var att jag skulle laga mat, (dom skulle åka och lämna bilen på lagning så den delen var inte så hemsk.) Jag satte in potatisgratängen i ugnen och kände mig stolt över att jag faktist kommit ihåg det. Sen försjönk jag i de 40 nya blogginläggen jag hade att kolla genom. När min kära päron kommer hem är dom förbannade för att jag inte skivat kasslern och inte dukat. Att skiva kasslern och duka tog max 5 minuter... Jävligt hemskt att få vänta i 5 minuter på maten (som annars hade stått färdig på bordet när dom kom hem). Ok, jag bryr mig mest om mig själv när jag är hemma men vafan jag är van med det sen lägenheten och tar ett tag att inse att det finns andra i huset som är mer krävande än Natalie som jag är van vid, och förövrigt saknar. Min reaktion på när mamma säger nåt i stil med "nu blev jag jätte sur/besviken på dig" är "och jag bryr mig inte". Kanske låter lite arrogant men jag orkar verkligen inte bry mig längre eftersom dom klagar på nåt i princip varje dag, och jag då får höra den kommentaren varje dag. Underbart. En sommar kommer gå jättebra. (Y) Det jag mest funderar på är hur jag ska överleva Norgeresan med dom, som inkluderar bilresa till och från Kristiansand, Norge. Ensam. Med mamma och pappa. (Y) Men vad gör man inte för att besöka bror..?
Sen att mitt humör i övrigt inte är det bästa idag och jag dessutom är trött efter helgen gör det inte bättre. Jag vet att det finns dom som har det mycket mycket värre men vafan.

Ett långt och urtrist inlägg om mina problem jag vet. Men som sagt, den här bloggen är mest till för mig själv och att jag ska kunna skriva av mig och det är det jag gör.

Ikväll ska jag kolla OC och sex and the city om det inte nån film kommer mellan..
Hade pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar