lördag 3 april 2010

Igen, igen, igen

Dags att bli förvånade gott folk.
Jag vet inte hur länge sen det var jag skrev men jag är tydligen tillbaka. Ett tag iaf.
Min kära sötko sa vad hon tyckte om mitt nedläggande av bloggen idag och efter lite kentlyssnande inspiration och enorm tristess såhär lite halvsent en lördagkväll bestämde jag mig för att skriva ett inlägg. Kan säga att det blev ett jävla problem och krångel när jag inte ens kom ihåg mitt lösen. Men som alltid så löste det sig..
Lite snabbis sådär.
Jag gav upp skolan i tisdags för en resa till Ullared med Johansson´s. Första dagen gick super och vi drog oss sen hem till stugan för att fortsätta med det sista dagen efter (i mitt fall Skor). Det gick lite åt helvete kan man säga eftersom jag vaknade upp på mitt loft i famnen på mamma och med en ambulansgubbe framför mig som försökte tvinga i mig druvsocker, vilket är ungefär det äckligaste som finns i det läge men också det enda jag kan äta för att bli bra. Jo, jag hade blivit medvetslös där på morgonen och så illa som jag var då har jag aldrig varit förut. Kul. Verkligen. Och det läskigaste är när hjärnan blir klar och verkligen vet vad man måste göra men kroppen vägrar. Inget jag önskar min värsta fiende ens.
Så det blev att sova lite och sen sätta mig i bilen och mamma fick köra hem. Saken var att jag egentligen skulle köra men eftersom man mår ungeför så skit man kan må i sådär 15 timmar efter något sånt där så var det inte riktigt läge. Så jag var däckad istället. Men men, jag hade hunnit med det mesta dagen innan iaf och skorna kan jag köpa här hemma så det blev ju ok ändå.
I övrigt har lovet hittills mest bestått av att vara social med min kära familj. Igår var syrran och pojkarna här och imorn ska vi på Linus 5-års kalas, craaazy att han redan är 5 år. Bror och Åsa har också varit här sedan i torsdags med Acke så det är riktigt mysigt. Börjar dock känna att det är dags att försvinna ett tag snart, har trots allt klarat många fler dagar än vanligt här hemma i skogen. Men just det, fick veta igår att brorsan och Åsa ska flytta hem till Sverige nån gång under året isch. Västkusten.. Hej våldgästning nästa sommar... :D
Imorn efter kalaset ska jag också dra mig till Borensberg och Martin som äntligen är hemma igen, känns som det var äckligt länge sen jag träffade honom så det blir nice. Ska försöka mig på lite fotning också, jag har mina planer om allt går som jag vill..

Sen ska jag också hinna med lite körskola, träffa Jackan(JEJ!), hem till Matilda och fira henne, lite utgång och kanske Julia på lovet. Känns fint.
Och det är vår. Jag satt ute i en tunn långärmad tröja och läste i eftermiddags och det var varmt och helt underbart.
Jag är redo!

Extremt mycket text men vad hade du/ni väntat er efter såhär lång tid? Hoppas att åtminstone Julia läser en bit :*
Jag kommer nog fortsätta nöta min fina nya Kent-box en del för att sedan somna och drömma om traktortårtan i 3D det kommer bjudas på imorn. Glammit.


Jag vet att du gav mig all din kärlek
Utan krav på en motprestation
Som jag önskar jag var värd dig
Att jag kunde ge dig någonting lika stort
Så håll ditt huvud högt
För jag älskar allt du gör
Håll ditt huvud högt
Det är allt man kan begära

Pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar