fredag 16 mars 2012

Jonas Lundqvist - Så E De Me De

Snubblade över Du, Drömmar & Jag med Jonas Lundqvist för nåt halvår sen och gillade den men glömde rätt snabbt bort Jonas.
Han har dock nu släppt albumet, Jonas Lundqvist – Så e de me de och hans andra singel, Sanktas, spelas nu på P3 vilket var anledningen till att jag satte mig ner med albumet ikväll. Och oj. Gamle Bad Cash Quartet trummisen är bra. Påminner en del om Florence Valentin och nån mer inom popsverige som jag inte riktigt kan sätta fingret på men kommer nog på det snart. Lyssna och bedöm själva. Jag gillar det.

Förutom Du, Drömmar & Jag slår jag ett slag för Alla För Sig som jag kan tänka mig blir en tredje singel. Överlag så flyter övriga låtar ihop rätt mycket så svårt att säga nåt specifikt om nån utan det blir mer ett albumtänk. Som dock funkar. Så ja, gillar det fortfarande.

(Har förövrigt tidigare gått under namnet Jonas Game)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar