måndag 3 januari 2011

Viktorious

Hur har jag missat att även Victor Norén börjat solokarriär under namnet Viktorious?
Vet inte hur många gånger jag hört låten spelats på radion men först nu upptäckte jag att det var han.
Vet inte riktigt vad jag tycker om nya singeln dock, tror jag tycker bättre om hans brors val av musik.. Men har också en känsla av att resten av låtarna på albumet kommer vara bättre..



Videon är ju dock bara hemsk, kände mig som en trettonåring när jag kollade på den.. Vad hände med rocken? Trodde den mest kom från honom i Sugarplum men jag hade kanske fel.

(Och naturligtvis är det inte fel att vara tretton år men kände lite... EMD-fan varning sådär.. Lite felplacerat.)

2 kommentarer:

  1. Det har alltid funnits en poppig sida i Sugarplum vid sidan om rocken. Och Calle har alltid gjort lite vemodiga ballader, det vet alla som lyssnat på deras album. Och Viktor har gått runt solo i videor tidigare, som Let me try och Never thought I´d say, som också faktiskt är en popdänga. Jag gillar When we were ten men videoregissören är väl den som borde tänkt till lite mer kan jag tycka.

    SvaraRadera
  2. Rocken har ju mest kommit fram senaste albumen från Sugarplum tycker jag så såklart har man hört popen men det blev mycket mer påtagligt än det blivit förut när han fortfarande höll sig under namnet Sugarplum.

    SvaraRadera