fredag 28 januari 2011

P3 guld 2011

Eftersom jag var upptagen förra helgen när p3 guld sändes så tog jag igen det idag istället.

Inledningen med Håkan Hellström var underbar.



Kitty var väl dock inte bästa galaprogramledaren, en del klockrent men en hel del njaaa också.. Men men.
"Du står för det du klär ut dig till" - Glen Hysén

Första priset, Guldmicken, för bästa liveartist delades ut av the one and only Howlin Pelle från The Hives. Jag hoppades på att Hoffmaistro eller åtminstonde Håkan skulle få det men det gick till... Robyn. Såklart. Gillar henne fortfarande inte och det blev inte bättre av att hon verkade totalt oberörd och tuggade tuggummi när hon hämtade priset..

Årets pop: This is head. Jag är nöjd

Årets Rock/Metal: Khoma. Är inte så insatt men till och med jag kan säga att det förtjänade dom.




Tycker att Familjen inte är så mycket att ha live, dock så var ju Johan toksöt när han dansade på p3 guld. Studsade som jag när jag är full.




Årets Hiphop/Soul: Carlito

Årets Nykomling: Tove Styrke. Hade hoppats på First Aid Kit men Tove är helt klart värd det. (Hade ju hört det flera gånger på radio under veckan att hon vunnit så det var ju inte direkt en nyhet men ändå)

Årets Artist: Robyn. Såklart. Tycker Håkan, Daniel Adams-Ray eller Oskar Linnros hade kunnat få det. Säkert är också bra men kanske inte kunde mäta mig med dom andras år. Visst Robyn har haft ett bra år men någon annan kunde fått den. Tacktalet var ju lite bättre till det här priset iaf.

Årets Dans: Skudge


Medleyt där Spiderdogs och Orup presenterade alla nominerade till Årets låt.

Årets Låt: Dancing on my own med Robyn. Igen. Hon blev gladare och gladare för varje pris tror jag. Och ok, jag gillar verkligen den låten men tycker att Linnsros med Från och med du kunde förtjänat det så mycket som den spelats.

Årets grupp: Kent, Hästpojken, Johnossi, The Radio Department och Swedish House Maffia. Tufft att välja där i år. Det gick iaf till Johnossi och jag var nöjd.
Priset delades ut av den sjukt jobbiga Per Andersson vars "komik" gjorde mig lite irriterad tills han försvann från scenen men men.

Robyn avslutade det hela med en jävla show iaf.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar