söndag 10 oktober 2010

Sugarplum Fairy. Live. Borlänge. Lycka.

Sitter och drömmer mig tillbaka till en av dom två absolut bästa spelningarna jag varit på. Sugarplum @ Cozmozscenen på Peace and Love 2010. Borlänge. Hemmaplan för bandet. Tror till och med att det var samma scen som dom haft sin första spelning på 10 år tidigare. Awesome.
(Kan tilläggas att den andra spelningen var första Kentspelningen jag var på så det talar för sig själv.)
Iaf. Sugarplum. Kollade lite youtubevideos från spelningen. Första jag hittade, "Sweet Jackie", gav mig ett löjligt stort leende och nästan tårar i ögonen. Ren jävla Lycka. Fy satan, det var bra.
Var där själv. Hade suttit på asfalten i typ två timmar tror jag utan vatten mitt i solen 2010's varmaste dag och köat. Kom in i lokalen och tryckte mig fram så jag stod längst fram till höger, mitt framför Kalle/Victor (dom bytte plats hela tiden) visade det sig när dom kom ut på scenen. Sista dagen under PLveckan. Jag kunde knappt stå på benen för var så jävla sliten. Men väl där var det bara ös.









Grejen är att jag föredrar små spelningar, gärna på en pub eller en mindre lokal före dom galet stora spelningarna. Visst det är mäktigt med 3000 pers i publiken men jag själv har ju roligare när man står galet nära bandet och bara har det jävligt bra, gärna om det finns plats att röra sig också utan att riskera att bli nedtrampad av.. ja 3000 pers. Man får mycket mer ut av spelningen och musiken om det är en liten spelning. Därav var Sugarplums perfekt. 700 pers var max, och dom 700 personerna var verkligen där, och ville verkligen verkligen vara där. Kändes inte ens som 700 eftersom en hel del stod på balkongen och sen alla andra stod som i trappa framför scenen. Med tanke på att det inte var så mycket trängsel kunde det lika gärna varit 100 pers där. Perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar