tisdag 12 oktober 2010

Franklyn

Gav filmen "Franklyn" en andra chans igår. Första gången jag såg den satt jag som ett frågetecken efteråt men den här gången lyckades jag klura och sätta ihop en del iaf. Det är dock ingen film man slötittar på. Jag var tvungen att sitta fokuserad hela tiden för att inte missa något viktigt som kunde förklara hur allt hängde ihop för mig.
Blev dock lite besviken på slutet. För grejen är att det är typ tre olika historier som utspelas, jag skulle velat haft en bättre koppling dom emellan som kommit fram i slutet. För filmen är så jävla bra och snyggt gjort så man tar för givet att allt kommer avslöjas på ett snyggt sätt i slutet bara det att det finns tydligen inget att avslöja. Men överlag, om man gillar tänkarfilmer, som Saw eller kanske Tim Burton filmer så borde man verkligen ge den en chans. Om inte annat för att den är så snyggt gjord. Men man får vara beredd på att tänka. Och kanske stoppa filmen ibland för att hänga med. Och kanske se den en andra gång för att man verkligen ska hänga med. Men jag har en känsla av att det är en film som kommer växa mer och mer för varje gång jag ser den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar