tisdag 2 augusti 2011

The Tallest Man On Earth

Fick för ett tag sen ytterligare ett tips från Åsa. Denna gången handlade det om The Tallest Man On Earth (som egentligen inte alls är särskilt lång). Föll för honom (Kristian Mattsson som han egentligen heter) direkt. Grym röst, rätt musik. Det är bra. Han har för övrigt varit förband till Bon Iver.. Det säger väl kanske en del.
Länkar med lite Spotify och Myspace så det är lätt att kolla upp honom, för det är verkligen värt att göra!
Skitmysig, riktigt duktig musiker inom den så, av mig, omtyckta genren folk.
Och såklart lite videor som vanligt i ett sånt här inlägg.





Fattar dock inte ritkigt hur jag har kunnat missat honom så länge. Han har trots allt hållit på ett tag och hunnit skaffat sig ett namn i USA, och ja i Sverige med för den delen.
Avslutar med ett mys och fina toner från The Tallest Man On Earth.


Edit: Måste bli bättre på min research när det gäller namn. Månsson och Mattsson är ju inte alls samma namn.


1 kommentar:

  1. Kristian Mattsson heter jag faktiskt.. Tack för att du gillar min musik!

    SvaraRadera