onsdag 23 februari 2011

Späck

Tänkte jag skulle ge svenska Kommisarie Späck av Fredde Granberg en chans. Kunde inte riktigt ha lägre förväntningar än jag hade men blev faktiskt positivt förvånad då. Det är fortfarande en kass film men det tror jag alla är medvetna om. Det är alla dessa pikar och dissar om allt det extremt svenska som gör den värd att se.. Jag gillar dom små, insmygna pikarna. Det allt för uppenbara blir lätt för mycket, vilket det blir rätt många gånger men det går att bortse från. Dom driver ju trots allt extremt mycket med hetsen över piratkopiering vilket bara det är jävligt kul. Men helt ok film iaf med en hel del bittra skratt, inget jag sparar och kollar på igen och igen men värd att ha sett tycker jag. Favoritscenen var dock på slutet när Granberg dyker upp mitt bland svartklädda skurkar och vapen i en indiankostym, skjuter en pil och försvinner sen ur scen igen. Helt random och klockrent.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar