fredag 21 oktober 2011

Klagomuren

Lånade Annas spotify premium och smyglyssnade på Jonathan Johansson – Klagomuren som släpps ordentligt den sista oktober.
Och satan i gatan vad det var bra! Har ju redan skrivit om dom två första singlarna, Blommorna och Stockholm som jag älskar. Men förutom dom var nog Under Sjukhusen min favorit.
Underbart album, underbara texter. Ett album som definitivt hamnar i den högsta toppen hos mig.

Om vi hörde hjärtat slå
Under asfalten
Under köpcentren
Skulle vi lyssna då

Om vi hörde hjärtat slå
Under busshållplatsen
Och den längsta natten
Skulle vi lyssna då

Om du sa att allt var mitt
Allt du ville älska mig på riktigt
Skulle jag lyssna då

Om jag sa att allt var ditt
Att jag ville älska dig på riktigt
Skulle du lyssna då
Skulle du lyssna då


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar