tisdag 21 juni 2011

Little Hell

Har jag sagt att jag gillar City and Colour?
Dallas' röst är Guds sätt att säga att Gud kan vara snäll ibland.
Nya albumet Little Hell kom 7e juni och i oktober kommer han till London och spelar. Då bor jag där. Biljetterna släpps på fredag. Skulle ju vara trevligt om man hade haft pengar till att gå och lyssna på honom. Men men.
Little Hell var ungefär lika bra som väntat. Ingen skräll (väljer att bortse från Fragile Bird lite, inte min favorit), men å andra sidan så funkar lugna fina myslåtar med en himmelsk röst för honom så han behöver inte göra nåt storartat. Eller ja ok, folk skulle nog kunna argumentera "ingen skräll" då det inte bara är akustiska ballader längre. Men det funkar tycker jag. Definitivt. Jag är nöjd. Ingen ny Comin' Home kanske även om Little Hell (låten) och Northern Wind är bra försök








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar