tisdag 15 mars 2011

Melodifestivalen

Ja, här kommer det.
Melodifestival-inlägget. Lite sent men ändå.
Orkade inte riktigt kolla på det på tv:n i lördags men det är ju, som vanligt, extremt svårt att undgå låtarna på radion och facebook. Och Vinnaren var, big surprise, ERIC SAADE! Med sin låt: Popular.
Seriöst det här är bara skit. Ska vi skicka en låt till Eurovision där refrängen går:

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl, my body wants you girl
I'll get you when I'm popular

Nej men det är ju bra buskap.. eller?
Det är bara pinsamt.



(Är det förövrigt inte bara vi svenskar som överanvänder ordet populär såhär mycket?)

Till och med Dannys bidrag var bättre, det var åtminstone en låt med en halvt vettig text. Ungefär. I sin genre. Bättre än popular iaf.



(Klockren skylt precis i början av klippet förövrigt. "VAR ÄR CAROLA?")

Har varit besviken på melodifestivalen dom senaste 5 åren men nu kan det nog inte bli mycket värrre.
Jag klagade på Nicke Borg för ett tag sen. Kanske inte borde gjort det..
Men Saade hade ju snygga dansare iaf. Eller aa, nåt sånt. Vilket gjorde att Erics halvt patetiska danssolo blir ännu roligare. Och när han sen avslutar det med att krossa massa rutor samtidigt som han ser livrädd ut med ihopknipna ögon fick jag mig ett skratt iallafall.

Meeeeen jag ska inte klaga. Melodifestivalen är ju helsvenskt och har massor tittare. Jag känner bara att jag får ut lite mer av musik som jag kan njuta av istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar