onsdag 1 september 2010

Dom sprakiga gamla godingarna

Kollade häromdagen på Frankenstein (för att försöka hänga med lite i skolarbetet jag missat när jag varit sjuk). Det vill säga orginalfilmen från 1931. Måste säga att jag gillar gamla filmer. Man får en så annorlunda känsla av att kolla på en gammal sprakig svartvit film med dåligt ljud än dagens uttjatade fimer som produceras på löpande band. Så även om den gamla filmen med dagens mått är dålig är det just det som gör den mysig och charmig. Kollar man mycket på film kan jag verkligen rekommendera att kolla en gammal goding någon gång ibland så länge man har tålamod till det. Hur mycket ändring blir det inte bara av att bryta av med en gammal Hitchcock som the Birds till exempel? Jag gillart. Så länge det är i mindre mängder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar